Köpvillkor

Reklamationer & Returer

Hans Hugos erbjuder full återbetalning om du avbokar eller modifierar din beställning med minst 24 timmars framförhållning. Defekta produkter, felaktiga beställningar eller något annat fel som Hans Hugos har begått återbetalas.

Betalning

 Du kan betala din beställning säkert med Klarna checkout. 

Leveranser

Orderbekräftelse:
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkterna, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss via e-post till info@hanshugos.se – ange vad som är fel och kom ihåg att uppge ordernumret som hör till ordern! Har du inte fått någon orderbekräftelse så har ordern inte kommit in till oss – kolla din skräppost eller ta kontakt med oss så hjälper vi dig.

Fraktkostnad:
29 kr inom Sverige. Fri frakt för alla beställningar över 499kr.

Beräknad leveranstid:
1-3 dagar (Företag 1-5 dagar)

Våra fraktsätt:
Vi sammarbetar med DHL vilket är tryggt och snabbt inom Sverige. Paketet levereras till ditt närmaste DHL Service Point-ombud, och du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via sms, e-post eller brev. Du kan närsomhelst se vart din order befinner sig med ditt spårbara kollinummer, på www.dhlservicepoint.se eller ring, 0771-345345 för mer info.

(Skulle din order överstiga möjligheten för att skicka som paket pga tex övervikt, kontaktar vi dig innan vi skickar, för andra alternativa fraktlösningar.)

Länder:
Hanshugos levererar endast inom Sverige.

Förseningar:
Vi gör vårt bästa för att leverera i tid. Tyvärr uppstår ibland förseningar. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för förseningar.

Ej uthämtat paket:
Om leveransen inte blir uthämtad debiterar vi dig 100:- för merkostnader som det medför oss samt blir du debiterad för varorna som vi kasserar. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av köp.

Information om skadat god(i)s:
Är paketets yttre skadat när du hämtar ut det? Anmäl det direkt på plats, alternativ meddela ombudet för att göra skadeanmälan.

Är paketet helt på utsidan, men trasigt på insidan? Då kan du maila oss direkt! info@lakritsroten.se. Ange både ordernummer och kolli-id!

Öppetköp och ångerrätt:
I Sverige har man ingen ångerrätt på livsmedel.

Information om reklamation:
Meddela oss via mail varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt du anser att varan är felaktig på info@hanshugos.se (Har du möjlighet att maila bild är det alltid ett plus!). Ange ordernummer och gärna telefonnummer till dig så kontaktar vi dig så snart som möjligt för att kunna hjälpa dig på bästa sätt! Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämnden (www.arn.se).

Personuppgifter & Sekretess

Hans Hugos lagrar och behandlar vissa personuppgifter i syfte att kunna tillhandahålla varor, administrera beställningar samt kontrollera användningen av hanshugos.se. Hans Hugos behandlar även vissa personuppgifter för marknadsföringsändamål. Hans Hugos är personuppgiftsansvarig.

Användning av e-post

Hans Hugos förbehåller sig rätten av spara kundens e-post adress för att ha möjlighet att använda informationen i sin marknadsföring. Genom att registrera din e-post adress på hanshugos.se ger du din tillåtelse att motta erbjudanden och reklam från Hans Hugos till din e-post. Du kan när som helst begära utdrag över dina registrerade uppgifter samt att uppgifterna ändras eller raderas.

Priser

Alla priser är angivna inklusive moms om inget annat anges.

 

 

Cookies

Användning av cookies

Så använder hanshugos.se cookies

Hans Hugos’s syfte med att använda cookies på denna webbplats är för att kunna hjälpa dig att hålla reda på vilka varor du lagt i din varukorg.

Statistik

Syftet med att använda cookies på denna webbplats är för att kunna räkna antalet användare och trafik . Genom att förstå hur webbplatsen används kan vi utveckla och förbättra den.

Vad är en cookie?

En cookie är en liten textfil som skickas från vår webbserver och som sparas av din webbläsare. Det finns två sorters cookies, ”vanliga” cookies och sessions cookies. Sessions cookies försvinner när du stänger din webbläsare och sparas alltså inte, medan vanliga cookies sparas på din dator en längre tid.

Så kan du undvika cookies

Vill du inte acceptera cookies kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av cookies eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en cookie. Genom webbläsaren kan också tidigare lagrade cookies raderas. Se webbläsarens hjälpsidor för mer information. Du kan också radera cookies manuellt från din hårddisk när som helst. Väljer du att inte acceptera cookies kan vissa funktioner fortfarande användas, men du kan begränsa funktionaliteten på vissa webbsidor, t.ex. dina personliga inställningar.  För mer information om cookies se www.pts.se/cookies